舉世聞名嘅中國戲曲藝術大師梅蘭芳相信唔少史友都聽過佢嘅名,佢喺京昆表演藝術方面嘅成就絕對係前無古人,而喺民族氣節方面更加值得大家學習!

生於清光緒二十年嘅梅蘭芳,祖父係京城著名青衣花旦演員梅巧玲,佢年幼時就由京劇琴師伯父梅雨田撫養,八歲學戲、十歲登台,憑住1913年喺上海演出嘅《穆柯寨》而喺上海一舉成名。成名之後嘅梅蘭芳去過好多地方登台,甚至曾經訪問過日本,並且引嚟當地「有此雙手,其餘女人的手盡可剁去」嘅評論,可見當時佢真係深受世界各地嘅人喜愛,甚至後來佢仲去過美國展開演出72日,真係不得了。

之不過,面對國仇家恨,就算佢自己嘅事業佢都可以放棄。喺上世紀三十年代,日本人就曾經搵人要求梅蘭芳到電台播音,當時佢就以要去香港巡回而拒絕;而當香港淪陷之後,日軍四處找尋梅蘭芳,而當時梅蘭芳相當清楚自己避無可避,最終就先係改變日常習慣,蓄鬚明志。而喺日本人再次強迫之下,佢就狠下心腸向自己打三次傷寒針,高燒不止之下最終令到日本人放棄。一位咁嘅戲曲藝術大師,喺國仇家恨面前係堅決唔為日本人演戲。

之不過,其實梅蘭芳係有因為一個「袖扣承諾」而再次訪問日本,呢個故事阿史下回再同大家分享。

原圖嚟自網絡